12/03/2007

Правим презентации и с GOOGLE

Онлайн офис пакета на Google ­ Google Docs (docs.google.com) вече предлага и изработка на презентации. За да се възползвате от услугата не ви трябва специален софтуер, а само връзка с Интернет и регистрация в Gmail.Освен възможност за правене на презентации, пакета съдържа също текстообработваща програма и средство за обработка на таблици.
Още на първата страница docs.google.com ви посреща архив на създадените от вас файлове. Лентата с инструменти, която се намира над основното поле, съдържа бутоните New (за създаване на нови документи), Upload (за да качите вече съществуващи), Аdd to Folder, Hide, Delete. Последният бутон More Actions става активен само тогава, когато сте избрали файл от списъка. Падащото от него меню ви предлага още повече възможности, като например да запазите избрания документ в PDF формат, или да го споделите със свой познат или колега. Достъп до опциите от лентата с инструменти имате и като натиснете с десен бутон на мишката върху избрания от вас файл.
Чрез Google Docs може дори да заредите предварително създадена презентация във формата на MS PowerPoint (*.ppt, *.pps) и да я редактирате или представите пред публика. Пакета разполага с всички основни инструменти, с които бързо да направите добре изглеждаща презентация ­ бутони за форматиране на текста, вмъкване на изображения и линкове, различни теми. След като приключите с обработката на който и да е документ можете да го съхраните, да го изпратите по пощата и дори да го архивирате.

КАК ТОЧНО СТАВА

За да си направите презентация в Google Docs трябва да изберете New->Presentation от лентата с инструменти. Ще ви се отвори прозорец, много наподобяващ основния в MS Power Point. Тук обаче има много други екстри, които е нормално да съпътстват онлайн приложенията. Такива са например възможностите за качване на снимка, която да бъде добавена към документа (Insert Image) или пък за добавяне на връзка към друг сайт (Link). Освен това, потребителите могат да избират от много на брой готови теми и фонове, с които да разнообразят проектите си. Бутонът Revisions пък представлява нещо като History. Благодарение на него можете да видите какво сте добавили и променяли по презентацията си. След като създадете повече от два слайда се появява и опцията Start Presentation, чрез която може да видите какво сте сътворили до момента. В Google Docs можете дори да споделяте проекта си. За тази цел трябва да кликнете върху бутона Share, който се намира в дясната част на страницата. След това, можете да поканите потребители, които да ви помагат в създаването на презентацията (as collaborations) или просто да я наблюдават (as viewers). След като завършите документа си просто натиснете Publish.

Няма коментари: