5/15/2008

Сайтовете за семейство и лайфстайл били „женски”

Над 85% от хората, които посещават сайтове за семейство, лайфстайл, красота и отглеждане на деца, са жени. Това сочат резултатите от първото изследване за профила на интернет потребителите в България, проведено от Нилсън Онлайн. В проучването са участвали около 30 000 потребители. Около 2/3 от тях са работещи, а около 1/3 са ученици и студенти. Близо 1500 от попълнилите анкетата са хора със свободни професии - лекари, адвокати, консултанти, а други 1500 - собственици на фирми и работодатели. Около 2000 са мениджърите на високо и средно равнище.
Според проучването сайтовете могат да се разделят на две основни категории - мъжки и женски. Страниците за бизнес и финансови новини, както и тези за автомобили се посещават предимно от мъже. Сайтовете за семейство, храна, диети и готвене пък са запазена територия на повечето представители на нежния пол. Данните от анкетата сочат още, че страници, които предоставят информация за текущите събития и глобалните новини, както и тези, свързани с кариерното развитие, се посещават поравно и от двата пола. Над 60% от всички, интересуващи се от бизнес и финансови новини, са хора с висше образование. От перспективите за работа и кариера пък се интересуват почти поравно както потребители с високо образование, така и такива със средно и по-ниско образование. Сред интересуващите се от информация и новини за стила на живот и семейство също се наблюдава „паритет" между двете образователни равнища.
Изследването на Нилсън Онлайн е покрило аудиторията на 15 български сайта на 13 водещи медийни групи. Според проучването посетителите на изследваните сайтове са предимно в градовете. Около 34% от всички живеят в София, 9% в Пловдив, 8% във Варна.
Нещата, без които не можем
Търсенето на информация, прегледът на актуалните събития в новинарските сайтове, чатенето във форуми и месинджъри, свалянето на музика и филми и писането на електронни писма са петте най-популярни дейности в Мрежата. Те интересуват четирима от всеки пет потребители на интернет, сочи още проучването на Нилсън Онлайн.


И коментарът ми по темата:
Търся юрист, да шие, да пере на ръка и да сади цветя
Над 85% от посетителите на сайтове за семейство, лайфстайл и красота били жени . Страниците за бизнес и финанси пък били запазена територия на мъжете. От това излиза, че нежният пол масово се интересува от тази част на Мрежата, която неформално се определя за "Развлечение" и стои далеч от всичко, що включва пари, техника и работа. Да, ама не. Защото вече жените не са това, което бяха. Днешните майки люлеят бебето в едната ръка и завинтват болтове с другата, докато бащите пазаруват за вечеря, която, разбира се, сами ще сготвят. А на сутринта жената ще обясни на мъжа как да си оправи компютъра, докато той є се кара защо е инсталирала Windows Server 2008 вместо Windows XP. Дали пък това не е бъдещето наистина?


3 коментара:

GaN каза...

Това определено не е бъдещето, точно защото жените посещават основно "развлекателни" сайтове :)

Каква е връзката между завинтването на болтове и "развлекателните" сайтове? :) Освен ако в "Космополитън" не започнат да пускат статии "ремонтирай си шкафа" :)))

Po3u каза...

Работата е там, че резултатите от подобни проучвания често се разбират от хората като "жените не се интересуват от нищо друго, освен от мода и грим".

GaN каза...

Ами то такова е проучването :) Не са питали "Ремонтирате ли вкъщи и какво?" :) Когато питат за това и данните покажат това, което казваш - ще се съглася :)