Срив в системата
"Вчера имах дълга коса, днес имам къса коса, утре ще бъда с гола глава, вдругиден не знам ще имам ли глава.." - така се пее в една песен.Вчера си завършил, утре се явявяш на матура, а вдругиден наистина не знаеш какво се случва, но се случва .
Вторник е. Събуждаш се. С мъка се домогваш до компютъра и опитваш да отвориш сайта на МОН. Ама не зарежда. След половинчасови опити разочарованието те довършва. И то не защото имаш тройка, а защото отличната оценка на практика се оказва безсмислена. Единствената й функция ще бъде да краси дипломата ти.
Предварителните данни на министерството бяха, че масово зрелостниците имат четворки. Сега обаче много абитуриенти си бият главата в стената, чудейки се за какво точно им е отличната оценка. Повечето ВУЗ-ове не приемат матурата, а други, които са я одобрили, сега пък се отмятат. Десетки хиляди абитуриенти са си губили времето да се подготвят за изпита, отишли са с нежелание, надраскали са няколко реда за това как любовта между Рада и Шибил е най-истинското и красиво чувство на света, а след това се оказва, че са никому ненужни отличници.
Отлично, министре. Аз вече знам: "не знам дали ми трябва глава".
7 коментара:
Дааааааа, супер безмислена история с тия матури! То хубаво в цял свят ги има ама поне на хората след това им ги признават по университетите... сега ще си имаш една ГРАМОТА в повече...
Съмнявам се проблема да е в матурите. Те са просто, проверка. Подходът и отношението на днешната младеж е проблемът! От малки се учат, че оценките са толкова важни за тях, и бъхтят за да изкарат Отличен. И после са горди с това. А защо?!
"Десетки хиляди абитуриенти са си губили времето да се подготвят за изпита, отишли са с нежелание, надраскали са няколко реда за това как любовта между Рада и Шибил е най-истинското и красиво чувство на света, а след това се оказва, че са никому ненужни отличници"
С нежелание, нали. Добре ни е ясно, че когато ни липсва желание, колкото и време да отделяме на нещо, то едва ли ще стане толкова добро и ще ни остане в главата като спомен и полезна информация, както би ни послужило ако го правим с желание.
И това не е най-лошото. С признати зрелостни изпити или не, с положени приемни изпити, голяма част от "амбициозните" ученици (защото те си остават точно такива) преминават на следващото ниво, което не е по-добро от предходното :(
ВУЗ - уау!
Стремежа към "Изкарай по-висока оценка" или "Аз имам 6-, свършено е с мен" (защото съм имал такива колеги в университета, един се отказа от следването още първи семестър, защото получи Мн Добър 5 на един изпит...) не ни прави професионалисти.
Да не говорим за преподавателите, които всячески се опитват да ти втълпят, че колегата до теб (отляво, отдясно, пред теб, зад теб) в аулата, не ти е приятел, не ти е колега, а ти е КОНКУРЕНЦИЯ!
След като невероятния успех, да завършиш ВУЗ-а, те прати да работиш някъде, мисленето ти е прекалено променено, за да си способен да работиш в екип. А тийм разбирателството е много важно. Единаците (колкото и да ми се искаше да бъда такъв преди) се гърчат, и им е много трудно, почти невъзможно, при положение че съществува човешки ресурс, в кооператив с когото бих могъл да постигна много повече и по-ефикасно.
Не е ли това целта в крайна сметка?!
Ами засега не знам, но се надявам да разбера съвсем скоро. (единак-екип частта във ВУЗ-а)
Този коментар го писах към една статия и това, което си извадил в италик, е личното ми отношение. Тази част съвсем точно отговаря на това, което аз направих на тази матура.
И го направих, защото оценката не ми трябва. Както казах - матурата беше поредното ранно ставане.
Просто се възмущавам от неорганизацията, неясните критерии за оценка, които станаха ясни в последния момент. Почти нямам съученик, който да е изкарал под пет. Е, вярно, София сме, ама...и то като се сетя аз как се готвих. Никак. Тоест, готвих се, ама по английски.
И въобще...работата е, че трябвало да сме като другите, ама не сме се доближили и с една крачка дори. Сега ВУЗ-овете, които уж щяха да приемат с матури, масово се отказват, защото процента за получаване на тройка при матурите е 20, а в университета - 50.
Смотана работа.
П.С. Ставаше дума не толкова за оценките, а за това какво получаваме от матурите. Все пак, няма как да се отрече, че добра оценка на изпит или матура е важна. Добрата оценка в училище, обаче не винаги означава много знания. В повечето случаи е добри взаимоотношения с преподавателя или много добри преписвачески умения.
Ели, няма как и защо да крием, че масово се е преписвало на матурите, като резултатът от тях за голяма част от кандидат-студентите е една лъжа. Това обезмисли всякакви резултати, а и не веднъж се е коментирало, че ВУЗовете губят много пари от премахването на кандидат-студентските кампании, изпитите и всичките процедури по записването.
И какво като имат тройки? В крайна сметка на университете им трябват студенти... ако имаше масово двойки, пак щеше да се мрънка!
Не виждам пък баш за университетите какъв е проблема с нереалните оценки, при положение, че пак ще си направят класирания...
6 IS USM Lens for Canon EOS SLR Cameras is a high priced lens, however
this is for good reasons. A Canon Powershot s60
software also comes either for Microsoft Windows operating software or
for the Mac operating software, so this means whatever operating software you
use, you can be sure that your Canon Powershot
s60 digital camera will work great for you.
But there are only a few that put out top quality cameras.
Feel free to visit my site :: canon 6d
Публикуване на коментар