4/24/2008

Единна валута за Интернет пазара и у нас

Интернет аудиторията в България вече ще се мери по едни критерии. Това става възможно след официалното въвеждане на услугите на глобалния лидер в изследването на интернет продукти Nielsen Online. Според специалисти в областта на технологиите т.нар “единна валута” ще осигури прозрачност на българския интернет пазар. Услугата ще бъде от полза както на компаниите, които развиват и поддържат продукти и услуги, така и на рекламодателите, анализаторите и потенциалните инвеститори. Nielsen Online развива дейност в над 100 държави по целия свят, като дава професионален и задълбочен анализ на своите клиенти. Българските медийни групи, които ползват услугите на системата до момента са дванадесет. Те поддържат сайтове като kaldata.com, uroci.net, imot.bg, club.bg, sound.bg, mobile.bg и други.
Измерването чрез новата система ще включва информация за всички онлайн продукти, които са собственост на компаниите в нея. Трафикът на сайтовете ще се измерва по показатели като посетители, импресии, честота на посещенията, време онлайн и др. Дванадесетте родни компании, които до момента ползват услугите на Nielsen Online, планират да привлекат и други корпорации към възможността за имерване на аудиторията на техните сайтове. По този начин ще се подпомогне цялостното и пълноценно измерване на интернет пазара у нас, смятат още специалистите.
Следващата седмица дванадесетте компании ще стартират демографско онлайн изследване. Целта му е да предостави информация както за социо-демографския профил на потребителите, така и за основните практики на потребление на интернет в България. Проучването ще представлява въпросник, чиито отговори ще трябва да се попълват в рамките на 5-6 минути. Въпросите ще регистрират както социо -демографския профил на анкетираните (пол, възраст, местоживеене, личен доход и др.), така и основните неща, които правят, докато сърфират в Мрежата, както и времето, което прекарват онлайн.

1 коментар:

Анонимен каза...

пердуперденция roces