4/03/2008

"Поръчвате от много места, но всичко идва заедно"


Интервю с Ана Минева, управител на hapni.bg.

- Г-жо Минева, кога започнахте да работите по проекта MobileDeliverer и какво представлява той?
- Накратко, Mobile Delivery предлага възможност за доставка на храна от различни ресторанти. Началото беше преди около пет години. Тогава се роди идеята да разработим CRM система ориентирана към крайния потребител. Започнахме да създаваме модули, след това и приложения. След година труд пристъпихме към действие. Крайният продукт се вижда наяве.
- Защо се насочихте към услугите за доста
вки?
- Насочихме се към този вид услуги, защото мислим, че има глад за тях в България.
- С какво вашата услуга се различава от другите?
- Нашият проект няма нищо общо с другите сайтове. Докато повечето страници за доставка са посредници между клиента и ресторанта и предлагат само координати и информация, ние сами правим връзката със заведението. Предлагаме собствена доставка, с наши разносвачи, което е една от особеностите на hapni.bg. Можете да си поръчате колкото и от където искате, но всички артикули ще дойдат едновременно. Ако например искате китайско, българска кухня и пица, нашият доставчик ще о
биколи избраните заведения и ще ви донесе храната. Освен това, Хапни БГ има специален алгоритъм, който следи поръчваните ястия. По този начин системата автоматично прави потребителски профили, които съдържат информация за предпочитаните храни и ресторанти. Алгоритъмът обновява статистиката след всяка следваща поръчка. По този начин можете да се обадите по телефона и просто да кажете "Както обикновено" и ние ще знаем какво искате.
Другото, което отличава нашия, от другите сайтове, е корпоративната поръчка.
- Как се поръчва храна през hapni.bg?
- Има два начина - по телефона и чрез сайта. Когато се обадите в hapni.bg ви вдига оператор, който взима поръчката. Ако не сте решили какво искате, той ви помага в избора и взима адрес и телефон за връзка. След това въвежда данните в операторското приложение, което пък препраща информацията към заведението, от което искате храната. След това съобщението за доставката автоматично се изпраща към всички доставчици. В момента в който храната пристигне куриерът, който е приел поръчката трябва с
амо да избере Край доставка и поръчката ще изчезне от операторското приложение. Разликата между телефонното обаждане и сайта е, че в страницата вие автоматично, докато си избирате, въвеждате данните в системата.
- Колко души работят при вас?
- Засега в hapni.bg работят трима оператори в Call Center и осем доставчици.
- Как операторите се свързват с доставчиците?

- Всеки доставчик разполага с телефон, който поддържа Java. На него е инсталиран софтуер, който е свързан с операторското приложение. Щом в системата в офиса се регистрира нова поръчка, всички доставчици на haрni.bg автоматично получават звуково известие. След това един от тях избира "Приеми" и изпълнява поръчката. Ако обаче операторът в Call Center-а прецени, че друг доставчик е по-подходящ, той може да препрати поръчката. Когато артикулите бъдат доставени на клиента, доставчикът, отново чрез GSM-a си, слага край на поръчката.
- Има ли възможност да се добавят и допълнителни артикули, като безалкохолни, бира, плодове?
- Да. Нашите доставчици могат да минат вместо вас през магазина и да ви донесат бирата или безалкохолното заедно с поръчката.
- Колко заведения в момента има на сайта hapni.bg?
- Засега са десет и се увеличават. Ние внимателно ги подбираме, имаме си строги критерии и ги спазваме - дали готвят вкусно, бавят ли се в приготвянето на ястията и др.
- От какво зависят времето за доставка, цената и районирането?
- Всичко това се определя от заведенията.
- Какъв тип хора предпочитат услугите на хапни бг?
- Това са предимно млади хора, които искат да прекарват повече време със семейството си, вместо пред печката в кухнята. В същото време те искат да предложат качествена и топла храна.
- Трябва ли да се регистрирам, за да поръчам?
- Да. Това се прави за по-голяма сигурност.
- Какво ви предстои от тук нататък?
- В момента разработваме приложение за мобилни устройства. То ще бъде под формата на меню, което да разгледате и след това да си поръчате директно през браузъра на GSM-a. Така например, ако сте в колата, като се приберете ще имате топло ястие вкъщи.

Няма коментари: