4/29/2008

Мобилният телефон бил най-яркият символ на стил

Мобилният телефон е един от най-ярките символи за стил. Той успява да измести дори и незаменими артикули като обувките и дамската чанта, които доскоро бяха ясна индикация за класата и вкус. Това сочат резултатите от проучване на LG Electronics. За целта са били анкетирани над 9000 души в цяла Европа.
За да демонстрирате стила и вкуса си, вече не е нужно да залагате на скъпите обувки, чанти и колани. Трябва ви просто модерен мобилен телефон, който да съчетава в себе си дизайн, функционалност и индивидуалност, както и подходящи аксесоари за него.
Проучването във Франция, Швеция и Великобритания класира устройството на първо място сред символите на стил.
Голяма част от анкетираните в Европа обаче не са съгласни, че GSM-ът показва колко изискан е един човек.
Поради тази причина в някои страни устройството стои на второ място в класацията, а на преден план отново излизат традиционните костюми и часовници.
Външният вид обаче не е единственото, което вълнува европееца. 20% от хората, за които стилът на търсения от тях партньор е много важен, посочват още, че той трябва да е в комбинация с интелект.

4/28/2008

Странен ефект...

This Strange Effect - Hooverphonic

Как се чувствам? Нова. Друга. Различна, но пак същата.
You've got this strange effect on me. And i like it.

4/24/2008

Единна валута за Интернет пазара и у нас

Интернет аудиторията в България вече ще се мери по едни критерии. Това става възможно след официалното въвеждане на услугите на глобалния лидер в изследването на интернет продукти Nielsen Online. Според специалисти в областта на технологиите т.нар “единна валута” ще осигури прозрачност на българския интернет пазар. Услугата ще бъде от полза както на компаниите, които развиват и поддържат продукти и услуги, така и на рекламодателите, анализаторите и потенциалните инвеститори. Nielsen Online развива дейност в над 100 държави по целия свят, като дава професионален и задълбочен анализ на своите клиенти. Българските медийни групи, които ползват услугите на системата до момента са дванадесет. Те поддържат сайтове като kaldata.com, uroci.net, imot.bg, club.bg, sound.bg, mobile.bg и други.
Измерването чрез новата система ще включва информация за всички онлайн продукти, които са собственост на компаниите в нея. Трафикът на сайтовете ще се измерва по показатели като посетители, импресии, честота на посещенията, време онлайн и др. Дванадесетте родни компании, които до момента ползват услугите на Nielsen Online, планират да привлекат и други корпорации към възможността за имерване на аудиторията на техните сайтове. По този начин ще се подпомогне цялостното и пълноценно измерване на интернет пазара у нас, смятат още специалистите.
Следващата седмица дванадесетте компании ще стартират демографско онлайн изследване. Целта му е да предостави информация както за социо-демографския профил на потребителите, така и за основните практики на потребление на интернет в България. Проучването ще представлява въпросник, чиито отговори ще трябва да се попълват в рамките на 5-6 минути. Въпросите ще регистрират както социо -демографския профил на анкетираните (пол, възраст, местоживеене, личен доход и др.), така и основните неща, които правят, докато сърфират в Мрежата, както и времето, което прекарват онлайн.

4/22/2008

Пъзелът бил дървена игра

“Какво представлява пъзелът?”

Невена, 18г, ученичка в столичното 21 СОУ:
Пъзелът е картинка, раздробена на части, които след това са разбъркани. С нея се занимават децата в подрастваща възраст и хора, които имат много време за губене.
Какво казва Уикипедия:
Пъзелът е провокираща въображението игра, при която много на брой плочки трябва да бъдат правилно подредени, така че да образуват картина с предварително известно за играещия изображение. Пъзелите се продават в кутии, на чийто капак е целевото изображение, а вътре има разбъркани парченца за редене.

Историята

Първият пъзел се появява в Лондон през 1760г. Изобретен е от картографът и дърворезбар Джон Спилсбъри. Първият пъзел е бил изработен от дървени плоскости, разрязвани с трион. Картинките, които се получавали след правилното нареждане на парченцата, изобразявали различни държави. Целта била да се предложи забавен начин, по който децата да изучават география. Съвременните пъзели се появяват през 1800г. Тогава парченцата били изрязвани с помощта на тънки и остри метални ивици в различни форми. Около 1900 г. двата вида пъзели се продавали съответно за $1 и 25 цента.

Еволюцията на играта обаче се оказал процес, който протичал много бавно и мъчително. Първите пъзели не са имали ясна индикация на цветовете и обектите, а частите са били изрязвани хаотично и в трудни за подреждане форми. Много от кутиите дори не са имали картинка, която да ориентира играча какво трябва да сглоби. Първите, които правят парченцата в по-лесни и логични форми са братята Паркър със своя пъзел “PASTIME”.

Далеч от традициите
От създаването си до сега, пъзелите са придобили какви ли не форми. Има картинки, които след като бъдат подредени образуват различни геометрични форми – кръгове, многоъгълници. Съществуват и двустранни пъзели. При тях плочките трябва да съвпадат и от двете страни. За нареждането им, специалистите препоръчват да използвате стъклен плот. На пазара се предлагат дори и 3D пъзели, които противно на очакванията са изключително лесни за подреждане. На гърба на всяка плоча има номер, който показва къде трябва да бъде поставена.

Любопитно!
*Някои производители на пъзели възстановяват загубени или липсващи плочки.
* Има пъзели, които идват в комплект с гранулирано лепило. То се приготвя на принципа на желатина. След като се нанесе, картинката може да бъде поставена в рамка.
* Дървените пъзели били много скъпи, защото парчетата се изрязвали едно по едно. През 1908г. , когато средната работна заплата е била $50 на месец, игра с 500 части е струвала около $5.

4/20/2008

Стана време за сезона!


Чувствам го! Току що си отворих прозореца на стаята, пуснах WINAMP и го почувствах. Сезонът идва с вятъра, с клоните на липата, които се протягат и се опитват да влязат в стаята ми. Идва с птичките, с червейчетата, които лазят на двора и минават от дупка в дупка.
Мислех си "Тази година няма да го усетя". Или най-малкото, че това ще стане към края на април, когато обаче няма да има особен смисъл (защото тогава идва Сезонът 2). Е, очакванията ми не се оправдаха и той пристигна със всички сили. Тропа, блъска по вратите, иска да влезе. Някои умишлено не го пускат, а други насила се опитват да изстискат всичките му сокове.

Невероятно е. Чувството, че отново започваш да усещаш природата като една неотменна част от себе си, която те захранва, е вълшебно. В теб с всички сили влизат магията, тайните, мистиката, фактите, случките, които ти носи нежния пролетен вятър. Колите и хората, които бързат по улиците не ти пречат, защото ти се отдаваш на себе си. Времето ти го позволява, не те спира и никога няма да ти каже "Сега не излизай". Клоните на липата влизат в стаята ми и ме дърпат, викат ме и не ми позволяват да се задържа у дома. А аз взимам книгата, възглавничката и една бутилка с минерална вода и се отправям на път. Към някоя пейка, която ще ме приеме при себе си. И ще продължа да се уча и да усещам.

4/19/2008

Делнична музика


Тази седмица отново слушах основно SOAD. Не знам какво ме е прихванало:) Освен това обаче се върнах и към една изпълнителка, която в началото не понасях. Страхотно много ме дразнеше и даже ми се струваше грозна. След концерта и в София (на който аз не отидох и после съжалявах) обаче много ме заплени. Луда е. Мадамата е луда. Просто не мога да го повярвам. Как стават тези неща?


4/15/2008

B`DAY

Малкия Томчо сега доста ревнува от подаръка ми :)


4/13/2008

Делнична музика

Тази седмица албумите са два.

SYSTEM OF A DOWN - Mezmerize; Hypnotize

Невероятни, непредсказуеми, пълни с емоция. Адреналинът в техните песни за мен се равнява на този, по време на боксов мач. Изправяш се срещу песента, която не знаеш какво ще ти поднесе на края на рунда. В началото те подмамва с леки удари, но някъде към края на първата минута започва да нанася тежки поражения по тялото ти, ако не се защитаваш. А ако се защитаваш като хората, ти започваш да и отвръщаш и тя се разбеснява. В следващия момент чуваш звук, който известява края на първия рунд. И ти си изтощен. Играта е изстискала силите ти, но ти знаеш, че остава още два пъти по толкова. Играта свършва, но това не е края. Ти искаш още и още и пускаш следващото парче.

4/12/2008

B'ESTFEST 2008

БУКУРЕЩ, РУМЪНИЯ

На сцената ще видим:
4, 5, 6 ЮЛИ:

Nelly Furtado, Kaiser Chiefs, Stereophonics, Manu Chao, Cypress Hill, Manic Street Preachers, Nouvelle Vague, Unkle, Apollo 440, Sunrise Avenue, Róisín Murphy (Moloko) , Mark Norman, DJ Cor Fijneman, Miss Platnum, Deluka

ВХОД: 90 леи за един ден, 240 леи (около 120 лева мисля че са) за трите дни.

11 ЮЛИ - B’ESTFEST AFTERSHOCK

UNKLE, Manic Street Preachers, Judas Priest, Primal Fear and Ross The Bossy

ВХОД: 75 леи предварителна продажба,


4/10/2008

“Микроблогът ти дава свободата да комуникираш с конкретни хора, които ти харесват и да четеш именно тях.”

Разговор с Владислав Димчев, съосновател на clix.bg

“В микроблогването можеш да четеш само това, което искаш, докато в чата всеки пише каквото си иска.” Това сподели Владислав Димчев, един от основателите на clix.bg по повод пускането на сайта. Той представлява микроблогинг портал, който за пръв път в България предлага на потребителите позициониране чрез Google Earth и три начина за пускане на съобщения. Първата новост ви позволява да указвате точното си местоположение, без значение дали посочвате само града или целия адрес. След това то ще се показва на малка Google карта в профила ви. Освен това можете да зададете няколко предварително създадени шаблони, като например “у дома”, “в офиса” и т.н. “Позиционирането дава страшно много свобода и интерактивност. Смисълът му е, когато пишеш от обществени места. По този начин, ако четеш някой от пет месеца или твой приятел е наблизо, когато видите, че се намирате близо, ще изявите желание за среща”, казва още Димитров и допълва – “Аз лично имам двама приятели, които разбраха, че живеят близо чрез clix. Видяха, че са комшии и решиха да се запознаят.”
Другото ново в clix.bg са трите начина за изпращане на съобщения - чрез уеб, WAP портал и SMS. Освен това, в постингите си можете да добавяте снимки и връзки към други сайтове. Интересна особеност на портала са и „Каналите". Те се делят на различни теми като например „задръствания", „време" и т.н. По този начин, ако сте решили да пътувате, можете да видите какво споделят тези, които вече са навън. "Коментарите към съобщенията пък са едно от решенията, чрез които да се намалят „задръстванията" в този вид мрежи", допълва Димитров. Така когато прочетете даден постинг, вместо да пишете лично съобщение или да пускате нова тема, просто можете да добавите кратък коментар към него.

БЛИЦ:

- Накратко - какво е Clix.bg?
- Clix е основа към една много сериозна система, в която има страшно голямо поле за изява и идеи. Може да се превърне в най-актуалното място за информация. Аз смятам, че Clix е културен начин да свързва хората. Но не с цел свалки, любов и т.н а просто да бъдат connected. Същото, което правят всички месинджъри.
- Какви хора избират Clix.bg?
- Избират го хора със занимания, които имат какво да напишат.
- До каква степен може една такава система да навлезе в живота на човек? Може ли да се пристрастиш, към един микроблогинг портал?
- Да, можеш. Skype е типичен пример как навлезе в живота на хората. Само си представете, какво ще стане когато микроблогването навлезе в такива размери – ще имаме достъп до огромна база от информация, къде има задръствания в момента, какво е времето в Бургас.. И всичко това само като четеш конкретни хора или канали.
- Каква е целта на “Каналите”?
Целта им е да събират хората по интереси. Да има канал #zadrastvaniq и в него всеки потребител, който се намира в задръстване да напише къде има тежък трафик. Силата на каналите е да дават бърза информация.
- Каква е тънката разлика между микроблогване и чатене?
- Зависи как приемаш платформата. Но като цяло - въпрос на това как приемаш социалните мрежи. Дали като тракер на ежедневието или като разтоварващ сайт в който да пишеш глупости.

MySpace пуска нова музикална услуга

Социалната мрежа MySpace започва нова онлайн музикална услуга. Това става в сътрудничество с три от най-големите музикални компании - WarnerMusic, Sony BMG и UniversalMusic. „Монитор” напомня, че преди малко повече от година от Myspace и Юнивърсъл никак не се обичаха. Музикалният гигант осъди социалната мрежа за нарушаване на авторските права на изпълнителите. След като от Myspace обаче пуснаха нов инструмент за защита на песните, от Юнивърсъл веднага дали предложението за сътрудничество. Myspace Music (music.myspace.com) ще позволи на потребителите да слушат музика и да гледат видеоклипове напълно безплатно. Единственото, за което ще се заплаща, ще бъде свалянето на файловете на компютъра. Цената ще се определя от групата, която предоставя песента, като в нея ще се включва и печалбата за Myspace. Освен това сайтът ще печели и от опцията за продажба на мелодии за GSM и билети за концерти. Според специалисти новата услуга цели да отнеме монопола на музикалния магазин Apple iTunes, който е лидер на пазара за цифрова музика - над 70% само за САЩ. Песните от него обаче са съвместими само с Apple Ipod. За разлика от iTunes парчетата в MySpace Music ще бъдат във формат с незащитени права и ще могат да се слушат на различни марки МР3 плеъри, включително и iPod.
Освен това новата услуга ще позволи на потребителите да създават свои плейлисти директно чрез сайта, като по този начин ще могат да споделят своите любими групи, песни и клипове, без да интегрират в профилите си външни допълнения. В момента в базата данни на страницата има над пет милиона изпълнители. Услугата се очаква да привлече много повече млади музиканти, като им даде възможност директно, от профила си, да предлагат мелодии за GSM, тапети за десктоп, рекламни материали и билети за концерти.

ПУБЛИКАЦИЯ : 100


Това е стотната ми публикация в блога :)
Хип-хип-урааааааааа :)

снимка: http://www.persianhub.org

4/09/2008

ЗАМРЪЗНИ!

Ето малко снимки от Freezing срещата в София. Благодарности на Божидар. Когато получа видеото ще го пусна да се посмеете :)











А докато чакате клипа, вижте "как го правят колегите" в Ню Йорк.

4/08/2008

USB РЪКАВИЧКИ


Тези USB ръкавици имат специален модул, който излъчва топлина. По този начин, без значение дали е студено или ръцете ви просто изтръпват, тези ръкавички ще ви помогнат да се почувствате комфортно. Устройството поддържа Windows, MacIntosh, както и всички гейм конзоли с USB порт.

Студенти от цял свят мерят сили на Design Lab 2008

Студенти по дизайн от цял свят ще се потят над новата задача в конкурса на Електролукс Design Lab 2008. Шестото по ред издание на състезанието е на тема "Generation @". Участниците ще трябва да предложат иновативни уреди за дома на интернет поколението (Generation @). То се състои от дейни млади хора между 25 и 35 години, които се интересуват от бъдещето на околната среда. За това поколение компютрите и технологиите са неизменна част от ежедневието. Предложенията трябва да вземат под внимание аспекти като мобилност, удобство, време, забавление, технология и природосъобразност.
Най-добрия в конкурса Design Lab тази година ще се прибере с две награди. Това са 5 000 евро, както и шестмесечно обучение в един от световните центрове по дизайн на Electrolux. За второ място призът е 3000 евро, за трето - 2000.
От 2005 година насам в конкурса са участвали хиляди студенти по дизайн. Всяка година церемонията се провежда в различен град. Домакини на събитието досега са били Париж, Барселона, Стокхолм, Ню Йорк и Будапеща.
Ако искате да участвате в конкурса, трябва да пуснете своята заявка до 4 май 2008г. на адреса на състезанието - ElectroluxDesignLab.com. Заявките ще бъдат разгледани от международно жури. Тези, които преминат първоначалната селекция, ще бъдат допуснати до международния финал в Цюрих, за да направят финална презентация пред журито. Победителите ще бъдат оценявани по следните критерии: интуитивен дизайн, иновация и вникване в потребителските нужди.

Кой победи миналата година?

Миналогодишното състезание Design Labs беше на тема "Зелен дизайн за 2020", припомня "Монитор". Първа награда в него грабна унгарски студент от университета Moholy-Nagy University of Art & Design. Той впечатли журито с уникалното си изобретение E-wash. Устройството представлява компактна пералня, която използва сапунени ядки вместо перилен препарат.

4/06/2008

Делнична музика

Ето, отново закъснях... трябва да спра да се коркам май? Така е, като прекарваш цялата събота в пиене на кафе и спане .. (въпреки кафето). След два дни навън и 15 часа сън съм готова с делничната музика. И, мисля, че ще разочаровам мнозина. Въпреки супер-редовните Строежи напоследък, купчината билети за Молотов, Agnostic, Metallica...
цяла седмица цикля на едно лудо денс хитче.
Дори не му намерих клипа в YouTube. Но песента невероятно много ме кефи, кара ме да ми се танцува. Нали знаете, има такива парчета - пускаш си ги и ТРЯБВА да отлетиш някъде да се кършиш. Дори и на място, на което никога преди не си ходил. Ето така щях да се излъжа в петък да ида в Авеню в Студентски... добре, че не се излъгах де.

4/03/2008

Lucky Star

В един момент ще се прибереш и ще видиш, че нещата са много по-хубави отколкото си си ги представял преди. Ще осъзнаеш, че усещането е коренно различно и не може да се сравни с никое друго на света. Освен това ще прозреш, че истината е точно там, където я остави преди да излезеш. От щастието в ляво.


Как е възможно да има толкова маниакално парче?

И да не забравите...

"Поръчвате от много места, но всичко идва заедно"


Интервю с Ана Минева, управител на hapni.bg.

- Г-жо Минева, кога започнахте да работите по проекта MobileDeliverer и какво представлява той?
- Накратко, Mobile Delivery предлага възможност за доставка на храна от различни ресторанти. Началото беше преди около пет години. Тогава се роди идеята да разработим CRM система ориентирана към крайния потребител. Започнахме да създаваме модули, след това и приложения. След година труд пристъпихме към действие. Крайният продукт се вижда наяве.
- Защо се насочихте към услугите за доста
вки?
- Насочихме се към този вид услуги, защото мислим, че има глад за тях в България.
- С какво вашата услуга се различава от другите?
- Нашият проект няма нищо общо с другите сайтове. Докато повечето страници за доставка са посредници между клиента и ресторанта и предлагат само координати и информация, ние сами правим връзката със заведението. Предлагаме собствена доставка, с наши разносвачи, което е една от особеностите на hapni.bg. Можете да си поръчате колкото и от където искате, но всички артикули ще дойдат едновременно. Ако например искате китайско, българска кухня и пица, нашият доставчик ще о
биколи избраните заведения и ще ви донесе храната. Освен това, Хапни БГ има специален алгоритъм, който следи поръчваните ястия. По този начин системата автоматично прави потребителски профили, които съдържат информация за предпочитаните храни и ресторанти. Алгоритъмът обновява статистиката след всяка следваща поръчка. По този начин можете да се обадите по телефона и просто да кажете "Както обикновено" и ние ще знаем какво искате.
Другото, което отличава нашия, от другите сайтове, е корпоративната поръчка.
- Как се поръчва храна през hapni.bg?
- Има два начина - по телефона и чрез сайта. Когато се обадите в hapni.bg ви вдига оператор, който взима поръчката. Ако не сте решили какво искате, той ви помага в избора и взима адрес и телефон за връзка. След това въвежда данните в операторското приложение, което пък препраща информацията към заведението, от което искате храната. След това съобщението за доставката автоматично се изпраща към всички доставчици. В момента в който храната пристигне куриерът, който е приел поръчката трябва с
амо да избере Край доставка и поръчката ще изчезне от операторското приложение. Разликата между телефонното обаждане и сайта е, че в страницата вие автоматично, докато си избирате, въвеждате данните в системата.
- Колко души работят при вас?
- Засега в hapni.bg работят трима оператори в Call Center и осем доставчици.
- Как операторите се свързват с доставчиците?

- Всеки доставчик разполага с телефон, който поддържа Java. На него е инсталиран софтуер, който е свързан с операторското приложение. Щом в системата в офиса се регистрира нова поръчка, всички доставчици на haрni.bg автоматично получават звуково известие. След това един от тях избира "Приеми" и изпълнява поръчката. Ако обаче операторът в Call Center-а прецени, че друг доставчик е по-подходящ, той може да препрати поръчката. Когато артикулите бъдат доставени на клиента, доставчикът, отново чрез GSM-a си, слага край на поръчката.
- Има ли възможност да се добавят и допълнителни артикули, като безалкохолни, бира, плодове?
- Да. Нашите доставчици могат да минат вместо вас през магазина и да ви донесат бирата или безалкохолното заедно с поръчката.
- Колко заведения в момента има на сайта hapni.bg?
- Засега са десет и се увеличават. Ние внимателно ги подбираме, имаме си строги критерии и ги спазваме - дали готвят вкусно, бавят ли се в приготвянето на ястията и др.
- От какво зависят времето за доставка, цената и районирането?
- Всичко това се определя от заведенията.
- Какъв тип хора предпочитат услугите на хапни бг?
- Това са предимно млади хора, които искат да прекарват повече време със семейството си, вместо пред печката в кухнята. В същото време те искат да предложат качествена и топла храна.
- Трябва ли да се регистрирам, за да поръчам?
- Да. Това се прави за по-голяма сигурност.
- Какво ви предстои от тук нататък?
- В момента разработваме приложение за мобилни устройства. То ще бъде под формата на меню, което да разгледате и след това да си поръчате директно през браузъра на GSM-a. Така например, ако сте в колата, като се приберете ще имате топло ястие вкъщи.

4/02/2008

Първоаприлската ми шега закъсня..



Първоаприлската ми шега закъсня с един ден. Е, въпреки това беше новина и ме накара да се посмея.



Благодаря на Наско.

4/01/2008

Първоаприлски хай-тек шегички

Край на сапуните, които цапат и на пърдящите възглавнички. Те вече са минало. Тази година на първи април можете да залъжете приятелите си с някоя високотехнологична джаджа, която освен да ви развесели, може и да ви бъде полезна. Рискът да ви се разсърдят за спогодения номер е сведен до минимум и не ви остава нищо друго, освен да се посмеете от сърце.

Без измама
С тази USB флаш памет няма как да се объркате колко свободно пространство ви е останало. Колкото повече информация слагате на устройството, толкова по-голямо става то. По този начин, когато джаджата е на път да се пръсне, вече ще знаете, че е време да изтриете някой-друг файл.

Вкусно…
Не, това не са сандичи, а напълно функционални USB памети. Те разполагат с 256MB, 512MB, 1GB и 2GB капацитет. Ако сте кулинар, сигурно ще се зарадвате и на невероятната компютърна мишка, която прилича на хамбургер.

Някой каза дръжте крадеца
Ако често ви се случва някой да ви използва чашата, уж без да иска, Lock Cup е идеалното отмъщение. Тя има дупка, която на пръв поглед я прави неизползваема. По този начин можете лесно да залъжете жертвата, защото когато сипете нещо и то бързо ще се излее през миниатюрната дупчица. Ключът обаче е във вас и то буквално – в джоба или на връзката с ключовете. Само трябва да го поставете в отвора на LockCup и вече можете да използвате чашата, без да разлеете нищо. Вече ще сте спокойни, че никой няма да ви я открадне повече.
Ако обаче въпреки факта, че чашата ви “тече”, някой отново се опитва да я използва, можете набързо да го сплашите с G-Mouse.

Скрито-покрито
Това не е просто клавиатура, а тайник. Keyboard Organizer прилича досущ на кутиите за инструменти. В отделението под капака можете да съхранявате почти всичко – от дискове, до батерии и … гаечни ключове. Само си представете колко неща можете да скриете, преди жертвата ви да се усети, че капака се отваря. Клавиатурата се предлага в множество цветове и модели, а началната цена е само $34.95.